Pracownik obsługi klienta powinien posiadać wiele umiejętności interpersonalnych. W sektorze usług i sprzedaży bardzo cenione jest również doświadczenie zawodowe. Jak stworzyć najlepsze CV doradcy klienta, by rekruter od razu zwrócił na nie uwagę? Dowiedz się, co napisać w swoim życiorysie, żeby wyróżniał się na tle innych!
Poszerz swoją wiedzę na temat:
- Chcesz stworzyć skuteczne CV? O tym musisz pamiętać
- Podsumowanie zawodowe w CV doradcy klienta w trzech krokach
- Obsługa klienta CV – opisz dobrze swoje doświadczenie
- Wyróżnij kluczowe umiejętności w CV na stanowisko doradcy klienta
- Jak opisać wykształcenie w CV doradcy klienta?
- Opisz swoje zainteresowania w CV doradcy klienta
- O czym jeszcze pamiętać przy tworzeniu CV customer service?
- List motywacyjny obsługa klienta – jak przygotować taki dokument?
- Stwórz CV, które okaże się skuteczne!
Chcesz stworzyć skuteczne CV? O tym musisz pamiętać
W czasie tworzenia dokumentów aplikacyjnych często posługujemy się znanymi schematami. Na przestrzeni lat wygląd nowoczesnego życiorysu uległ jednak zmianie. Kieruj się tymi wskazówkami i stwórz profesjonalne CV dla obsługi klienta
- Już we wstępie krótko opisz swoje doświadczenie oraz kluczowe umiejętności, tworząc celny profil zawodowy.
- Zaprezentuj się jako profesjonalista, wymieniając swoje obowiązki w interesujący sposób. Zamiast pisać, że układałeś produkty na wystawie, wspomnij, że planowałeś sezonowe ekspozycje zgodnie ze standardami marki lub byłeś odpowiedzialny za dbanie o standardy visual merchandisingu.
- Opisz swoje doświadczenie, dodając do sekcji opis obowiązków. Nowoczesne CV doradcy klienta powinno być dopasowane do konkretnej oferty pracy, zatem przeczytaj ją i sprawdź, jakie aspekty są w niej wymienione na początku. Prawdopodobnie to właśnie one są najważniejsze dla pracodawcy. Jeśli wykonywałeś podobne zadania w poprzednich miejscach pracy, wspomnij o tym w swoim życiorysie.
- Nie zapomnij o aktualnej klauzuli RODO, bez niej Twoja kandydatura może od razu zostać odrzucona.
Podsumowanie zawodowe w CV doradcy klienta w trzech krokach
Stwórz celne i interesujące podsumowanie zawodowe dla Twojego CV do pracy w dziale obsługi klienta. Od razu zdobędziesz szansę na zdobycie zainteresowania rekrutera. Wiele osób je pomija, dlatego Ty masz szansę na wyróżnienie się na ich tle. Podpowiadamy, jak napisać skuteczny profil zawodowy w trzech prostych krokach.
- Po pierwsze, przedstaw się. Napisz jaki zawód wykonujesz, np.: “Mam siedmioletnie doświadczenie jako doradca klienta” lub “Jestem przedstawicielem handlowym z siedmioletnim doświadczeniem”, czy pisząc w trzeciej osobie “Sprzedawca z siedmioletnim doświadczeniem”. To pokaże, że specjalizujesz się w tej branży i jest ona Twoją główną ścieżką zawodową, nawet jeżeli pracowałeś w różnych miejscach.
- Opisz krótko swoje kompetencje najbardziej pasujące do ogłoszenia o pracę, takie jak: doświadczenie, ukończone kursy i szkolenia oraz umiejętności.
- Określ swój cel zawodowy, czyli to, co planujesz osiągnąć w tej firmie albo ogólnie w swojej karierze. Postaw na pokazanie chęci rozwoju i podnoszenia swoich kwalifikacji.
CV obsługa klienta – przykład podsumowania zawodowego
Nie wystarczy napisać Curriculum Vitae w jednej wersji i wysyłać go w odpowiedzi na wszystkie ogłoszenia. Twój życiorys powinien być dopasowany do oferty. Nowoczesne systemy rekrutacyjne (ATS) automatycznie porównują treść CV do treści ogłoszenia o pracę, dlatego powinieneś użyć dopasowanych słów kluczowych w swoim CV specjalisty ds. sprzedaży.
Zobacz, jak dostosować podsumowanie zawodowe do oferty pracy:
Zakres obowiązków i wymagania dla kandydata na stanowisko doradcy klienta, przedstawione w ogłoszeniu o pracę mogą wyglądać tak:
Zakres obowiązków:
- aktywna sprzedaż,
- realizacja wyznaczonych celów sprzedażowych,
- profesjonalne doradztwo w zakresie wyposażenia wnętrz,
- dbanie o wygląd ekspozycji,
- zamawianie i rozpakowywanie dostaw.
Wymagania:
- inicjatywa i duża samodzielność w działaniu,
- doświadczenie w obsłudze klienta,
- umiejętność pracy zespołowej.
Przykład podsumowania zawodowego w CV doradcy klienta
Podsumowanie zawodowe, dopasowane do przedstawionego wcześniej ogłoszenia o pracę może zostać sformułowane w ten sposób:
„Jako sprzedawcą z trzyletnim doświadczeniem w obsłudze klienta, zawsze dążę do realizacji wyznaczonych celów. Dzięki mojej aktywnej postawie i profesjonalnemu doradztwu udało mi się zwiększyć sprzedaż produktów promocyjnych o 35% przez okres 5 miesięcy. W firmie XYZ chciałbym poszerzyć swoją wiedzę z zakresu wyposażenia wnętrz“.
Profesjonalny profil zawodowy w CV na stanowisko sprzedawcy / doradcy – napisz go skutecznie!
Najważniejszym elementem jest dopasowanie swojego Curriculum Vitae do oferty pracy. W przedstawionym wyżej przykładzie możesz zauważyć użycie podobnych słów, jakie widnieją w ofercie. Obsługa klienta wygląda podobnie, niezależnie od tego, w jakiej dokładnie dziedzinie ktoś pracuje. Może wydawać Ci się, że zadania, które wykonujesz, są proste i oczywiste, jednak jeżeli określisz je w odpowiedni sposób, masz szansę, że Twoje CV zwróci uwagę działu HR. Praca w obsłudze klienta uczy wielu cennych umiejętności, wymień je. Pochwal się także sukcesami, wygranymi konkursami lub wynikami sprzedażowymi.
Obsługa klienta CV – opisz dobrze swoje doświadczenie
Kiedy chcesz stworzyć idealne CV, kieruj się nowymi trendami. Sprawi to, że zaciekawisz pracodawcę i pokażesz się jako odpowiedni pracownik.
- Podziel sekcję doświadczenia w CV doradcy klienta na główne i dodatkowe obowiązki. Używaj punktorów i pogrubień – sprawi to, że dokument będzie bardziej czytelny.
- Wymień swoje osiągnięcia, ponieważ w obsłudze klienta ważna jest efektywność. Skuteczny sprzedawca to taki, który nie tylko buduje długofalowe, pozytywne relacje, ale osiąga również wysokie wyniki sprzedażowe.
Jeżeli zajmowałeś się wieloma rzeczami, wybierz z nich te, które w Twojej ocenie mogą być wartościowe dla przyszłego pracodawcy.
Jak opisać doświadczenie w obsłudze klienta? Przykłady obowiązków – wzór CV
- Budowanie i utrzymywanie długofalowych relacji z klientami;
- doradztwo produktowe i usługowe;
- analiza potrzeb klientów;
- mailowa i telefoniczna obsługa klienta;
- profesjonalna prezentacja oferty;
- realizacja celów sprzedażowych;
- zarządzanie reklamacjami;
- uczestnictwo w szkoleniach sprzedażowych;
- stała kontrola zaopatrzenia;
- przyjmowanie dostaw;
- dbanie o ekspozycję towarów;
- raportowanie i analiza danych;
- współpraca z innymi działami firmy;
- współpraca z działem księgowym i magazynem.
Wyróżnij kluczowe umiejętności w CV na stanowisko doradcy klienta
Pracownik obsługi klienta powinien posiadać różnorodne umiejętności interpersonalne i sprzedażowe. Umiejętności w CV muszą zawierać zarówno kompetencje twarde, jak i miękkie. Znajomość programów kasowych, oprogramowania do zarządzania magazynem, języków obcych i tym podobne, umieść na początku. Nie zapominaj jednak o umiejętnościach miękkich, czyli Twoich cechach charakteru, które są niezbędne do pracy z klientem. Postaraj się pokazać z jak najlepszej strony, aby być konkurencyjnym na tle innych.
Umiejętności w CV doradcy klienta
Poniżej znajdziesz umiejętności, które mogą znaleźć się w Twoim CV, pamiętaj, aby wymienić jedynie kilka najważniejszych pozycji.
Kompetencje twarde przydatne w obsłudze klienta:
- znajomość pakietu Microsoft 365;
- Excel – poziom zaawansowany;
- Outlook – poziom zaawansowany;
- obsługa kasy fiskalnej i terminali kart płatniczych;
- bardzo dobra znajomość języka angielskiego;
- biegła znajomość języka niemieckiego;
- WAPRO ERP – biegła obsługa;
- bardzo dobra znajomość CRM Salesforce;
- czynne prawo jazdy kat. B;
- bardzo dobra znajomość technik sprzedażowych;
- specjalistyczna wiedza z zakresu ubezpieczeń turystycznych.
Kompetencje miękkie przydatne w obsłudze klienta:
- nastawienie na realizację celów sprzedażowych;
- zorientowanie na klienta;
- bardzo dobra organizacja pracy własnej;
- umiejętność pracy w zespole;
- umiejętność prowadzenia negocjacji;
- bardzo dobre zarządzanie czasem;
- konsekwencja w dążeniu do celu;
- zdolność do szybkiego identyfikowania i rozwiązywania problemów klientów.
Jak opisać wykształcenie w CV doradcy klienta?
Rubryka wykształcenie w CV wymaga jedynie wymienienia nazw szkół lub uczelni, kierunków, podania zakresu dat i opcjonalnie uzyskanego tytułu. Nie ma potrzeby podawania całej historii edukacji, jest to uznawane za istotny błąd. Jeżeli ukończyłeś na przykład dwa kierunki studiów, wpisz je w odwróconej chronologii: od najnowszego do najstarszego.
Wykształcenie – wzór CV:
2019 – 2022 Menedżerska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie
Kierunek: Zarządzanie zasobami ludzkimi
Uzyskany tytuł: Licencjat
Opisz swoje zainteresowania w CV doradcy klienta
Hobby nie musi być wpisane w Curriculum Vitae, ale jeżeli zdecydujesz się na dodanie tej sekcji, będzie ona ciekawym urozmaiceniem CV na stanowisko doradcy klienta. Postaraj się nie dodawać pozycji, które są bardzo proste i popularne, jak “muzyka”, “film” i “książki”. Zamiast tego, zastosuj opis, który pokaże pracodawcy, że jesteś osobą zmotywowaną i ciekawą świata.
Jeżeli masz hobby, którym zajmujesz się z zaangażowaniem, podaj je. Dla niektórych osób zafascynowanie konkretną dziedziną jest istotną częścią ich życia, warto wówczas o tym wspomnieć, może stanie się to pretekstem do lekkiej i miłej rozmowy.
Unikaj jednak wpisywania nieprawdziwych informacji, ponieważ czasami temat zainteresowań jest poruszany na rozmowach rekrutacyjnych. Kiedy zostaniesz zatrudniony i współpracownicy będą chcieli Cię bliżej poznać, kłamstwa w CV wyjdą na jaw.
O czym jeszcze pamiętać przy tworzeniu CV customer service?
W każdym dokumencie aplikacyjnym powinna znaleźć się zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Umieść tę formułę na samym dole strony:
“Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)”.
Klauzula może być zapisana inną, mniejszą lub wąską czcionką. Życiorysy i listy motywacyjne doradców bez zgody RODO często nie są nawet brane pod uwagę, nie pomijaj więc tego kroku.
List motywacyjny obsługa klienta – jak przygotować taki dokument?
Wiele osób nie zwraca uwagi na przygotowywanie listów motywacyjnych i opiera swoją kandydaturę wyłącznie na zaprezentowaniu się w CV. List motywacyjny doradcy klienta musisz wysłać wtedy, kiedy jest to zaznaczone w ogłoszeniu o pracę. Jeżeli nie ma takiej informacji, ale zależy Ci na zdobyciu zatrudnienia w danej firmie, i tak stwórz list motywacyjny. Pokażesz, że wykazujesz się inicjatywą.
List motywacyjny doradcy klienta – wskazówki
CV i list motywacyjny to dwa różne dokumenty aplikacyjne. Stwórz CV, które będzie zawierało najważniejsze informacje i w błyskawiczny sposób zaprezentuje Cię rekruterom. Z kolei list motywacyjny na dane stanowisko musi pokazać, że jesteś chętny do podjęcia pracy właśnie w tej firmie. Tworząc jego treść, zwróć uwagę na kilka aspektów.
- List motywacyjny to doskonałe miejsce na przedstawienie umiejętności. Możesz poprzeć je faktami ze swojego doświadczenia. Jeśli wspomnisz, że zawsze dbałeś o zadowolenie klienta, co potwierdza najlepszy wynik spośród wszystkich sprzedawców w firmie, w ankiecie zadowolenia z usług w konkretnym roku, będzie to bardziej wiarygodne.
- Kiedy tworzysz list motywacyjny bez doświadczenia, nie obawiaj się, że będzie pusty. Zarówno telefoniczna obsługa klienta, jak i praca w sklepie czy działach usług (bankowość, ubezpieczenia), wymaga wielu kompetencji miękkich. Oprzyj opis swojej kandydatury na tym, co już potrafisz.
- Opisując swoje wieloletnie doświadczenie skup się na wymienieniu rzeczy najważniejszych, oraz zgodnych z wymaganiami pracodawcy. Nie musisz wspominać pracy dorywczej z czasów studiów, jeżeli nie ma ona dużego związku ze stanowiskiem, o które się starasz. W dzisiejszych czasach wiele osób zmienia miejsce i rodzaj pracy kilka razy, zatem pisząc list motywacyjny i CV warto pominąć niektóre fakty.
Stwórz CV, które okaże się skuteczne!
Najważniejszym celem tworzenia wszystkich sekcji CV jest przekonanie rekruterów, że powinieneś dostać zaproszenie na rozmowę o kwalifikacyjną. Praca w dziale obsługi klienta wymaga wielu pozytywnych cech. Pokaż, że je posiadasz, a zyskasz szansę na lepsze stanowisko. Twoim kluczowym atutem jest wielozadaniowość, ponieważ umiesz zarówno kontrolować ilość oraz ekspozycję towaru, jak i dobrze go sprzedać. Nawet jeśli nie pracujesz z fizycznym produktem i piszesz na przykład call center CV, wykorzystaj informację, że znasz odrobinę praktycznej strony marketingu. Przedstawiciele obsługi klienta wiedzą, ile potrafią, muszą tylko dobrze to zaprezentować. Spróbuj napisać CV i list motywacyjny i czekaj na efekty!
Zajrzyj też do naszych pozostałych artykułów:
CV sprzedawca – Twoja droga do sukcesu zawodowego
CV recepcjonistka – jak napisać je skutecznie?
CV fotografa – jak możesz zachęcić pracodawcę do sprawdzenia Twojej twórczości?
CV sprzątaczka, list motywacyjny i podanie o pracę sprzątaczka – dlaczego warto je napisać?